YASOU AIDA! | 2012

«Ολοκαίνουργιο, λοξό, αντισυμβατικό» Funkhaus Europa

«Θεατρικά δεξιοτεχνικό από κάθε άποψη.» Peter Uehling, Berliner Zeitung

«Πολύ πιο διασκεδαστικό και κωμικό από κάθε ειδησεογραφική εκπομπή.» Pinar Abut, Berliner Morgenpost

«Καλοφτιαγμένο, πνευματώδες και ευφυές [...] παίρνει τον Βέρντι στα σοβαρά σε κάθε στιγμή του. [...] Η αυτοειρωνεία είναι ένα από τα ισχυρά σημεία της βραδιάς. Ένα άλλο είναι η ειλικρίνεια.» Udo Badelt, Der Tagesspiegel

«Οι χαρακτήρες ζωντανεύουν διαμέσου των χαρισματικών ερμηνευτών. [...] Η κριτική μπορεί να γίνεται γλυκύτερη χάρη σε χιουμοριστικά κλεισίματα του ματιού, όμως αυτό το δι-εθνές κοκτέιλ περιέχει όλα τα σωστά συστατικά. [...] Η "ασεβής", αλλά ευχάριστα ταιριαστή, ενορχήστρωση κορυφώνεται με το θριαμβευτικό εμβατήριο [...] Η παραγωγή καταφέρνει να γεφυρώσει τη μοίρα μιας χώρας εκμηδενισμένης από τα μέτρα λιτότητας με την, παραδειγματική για την εποχή μας, ιστορία μιας μετανάστριας [...]» Kristina Rath, Die Tageszeitung

«Μια εντελώς απολαυστική όπερα [...] Πιο λεπτό απ' ό,τι φαίνεται, το θέαμα είναι μια επιτυχημένη φάρσα. [...] Οι καλλιτέχνες είναι υψηλής ποιότητας [...]» Frédéric Lemaître, Le Monde

«Μια υπέροχα υπερβολική σύγχρονη όπερα [...] με μια διανομή από θαυμάσιους τραγουδιστές.» Lucía Tirado, Neues Deutschland

«Αν και στην παράσταση του Ευκλείδη δεν περνά ούτε λεπτό χωρίς κάποιο νέο εύρημα [...] το "Yasou Aida!" δεν γίνεται ποτέ φθηνή κωμωδία [...] Εντυπωσιακής μουσικής ποιότητας [...] το σύνολο κρατιέται μαζί από τον Γωγιό με υπεράνθρωπη πειθαρχία.» Matthias Nöther, noethers-kritiken.de

«[Μ]ια πετυχημένη παράσταση μουσικού θεάτρου που υπονομεύει με φινέτσα τις βεβαιότητες και παίζει εκτοξεύοντας τα στερεότυπα προς το κοινό.» Κατερίνα Οικονομάκου, Τα Νέα

«[Ε]κπληκτικά ζωντανό, εύστοχο, απολαυστικό και επιπλέον εντυπωσιακά ανθεκτικό ακόμη και στην πιο επίμονη, δύσπιστη εξέταση της συνέπειάς του σε επίπεδο μουσικής και σκηνικής δραματουργίας.» Γιάννης Σβώλος, classicalmusic.gr

«Σάτιρα, χιούμορ, σαρκασμός, συγκίνηση, καταγγελία […] σε γενναίες δόσεις κι όμως, ούτε μια στιγμή δεν "περίσσεψε".» Ίσμα Τουλάτου, Το Βήμα

«[Δ]ικαίωσε κάθε προσδοκία, αποτελώντας έναν αδιαμφισβήτητο θρίαμβο. […] Σεβόμενη το πρωτότυπο, αλλά αποδομώντας το μουσικοδραματικά με ανελέητο χιούμορ, [...] αποτέλεσε ερεθιστικό υπόδειγμα σύγχρονου, πολιτικά σκεπτόμενου μουσικού θεάτρου.» Ευτύχιος Δ. Χωριατάκης, Αθηνόραμα

«Η κεντρική της ιδέα θα μπορούσε να υιοθετηθεί θαυμάσια από οποιοδήποτε λυρικό θέατρο. Πιθανότατα, μάλιστα, να ήταν προτιμότερη από υπερπαραγωγές αμφίβολου γούστου που παγίως πλήττουν όπερες του Βέρντι με προσχηματικά ιστορική θεματολογία [...Η] πολυεπίπεδη μουσική και κειμενική μεταγραφή [...] αποδείχτηκε επιτυχημένη, η δραματουργία δεν είχε κενά. [...] Με ανάλογη επιτυχία μεταγράφηκε η μουσική, χωρίς να χαθεί ίχνος από το στίγμα και τη δύναμή της. [...] Φωνητικά και ερμηνευτικά απολαυστικοί ήσαν όλοι οι τραγουδιστές» Νίκος Α. Δοντάς, Η Καθημερινή

«Και ο Σόιμπλε ο ίδιος να ήσουν […], αυτή την παράσταση θα την ρούφαγες. […Π]όσο ταλέντο ήθελε αυτή η ρηξικέλευθη διασκευή για να πείσει ότι δεν στραμπουλάει άτσαλα και χωρίς λόγο τον μέγα Βέρντι. […Μ]ια από τις πιό δυνατές παραστάσεις του Ελληνικού Φεστιβάλ.» Βένα Γεωργακοπούλου, protagon.gr

«[Χ]ιούμορ, ευστοχία, πρωτοτυπία, ευαισθησία και συναίσθημα. […Όχι] απλώς μια ευφάνταστη και εκφραστική μεταγραφή του Βέρντι αλλά μια συνάντηση φιλίας και ελπίδας.» Μαρία Κατσουνάκη, Η Καθημερινή

«Η τολμηρή θεματικά διασκευή [...] εναρμονίστηκε με τη λιτής ρεαλιστικής αισθητικής σκηνοθεσία [...], το αφαιρετικού ντιζάιν σκηνικό [...] και τη ρεαλιστική, λιτά θεατρική, ερμηνεία των πέντε ρόλων» Θυμέλη, Ριζοσπάστης

«[M]ια επιτυχημένη επιθεώρηση ή, αν θέλετε, ένα μουσικό θέατρο χωρίς όμως την ποικιλία και τον φτηνό επικαιρισμό της σάτιρας. […] Μακράν ότι πιο –ουσιαστικά– πρωτοποριακό είδαμε σε αυτό το κάπως προβλέψιμο μουσικό καλεντάρι της σαιζόν 2011-2012.» Νίκος Σαραφιανός, avopolis.gr