ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΩΓΙΟΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Σπούδασε θεωρητικά της μουσικής με τους συνθέτες Φίλιππο Τσαλαχούρη και Δημήτρη Λιωνή. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου στους καθηγητές του περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, συνθέτες και θεωρητικοί όπως οι Παναγιώτης Αδάμ, Θόδωρος Αντωνίου, Γιώργος Ζερβός, Κώστας Κλάββας, Δημήτρης Συκιάς και Γιώργος Φιτσιώρης.
Ως συνθέτης και μουσικός διευθυντής έχει συνεργαστεί με πλήθος θεσμών
(Εθνική Λυρική Σκηνή, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Μέγαρο Μουσικής
Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Εθνικό Θέατρο, Θέατρο Τέχνης
Κάρολος Κουν, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Κέντρο
Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, BIOS,
Θέατρο του Νέου Κόσμου, ΕΡΤ, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Ελληνικό
Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, dissonArt ensemble, ARTéfacts ensemble,
γυναικείο φωνητικό σύνολο CHÓRES, Documenta, Art Athina, Neuköllner
Oper κ.ά.) και προσωπικοτήτων της μουσικής, του θεάτρου, της
λογοτεχνίας και των εικαστικών (Θ. Αντωνίου, Α. Δαρλάση, Α. Ευκλείδης,
Μ. Ζυγούρη, Ι. Ηλιοπούλου, Γ. Κακλέας, Μ. Κάλμπαρη, Δ. Καραντζάς, Ν.
Κυπουργός, Σ. Λιβαθινός, Μ. Λογιάδης, Έ. Λυγίζος, Μ. Μαγκανάρη, Σ.
Μαραθάκη, Λ. Μελεμέ, Ε. Μποζά, Σ. Σπυράτου, Μ. Τοπάλη, Ε. Τριβιζάς, Α.
Τρουπάκης, Α. Τσελίκας, ΦΥΤΑ, Β. Χριστόπουλος κ.ά.).
Έχει γράψει τις όπερες Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο (καλός) λύκος (1998), Πληγή, όπερα σε επτά γεύματα (2004, βασισμένη στο μυθιστόρημα Μοιραίο πάθος της Τζόζεφιν Χαρτ), Ένα σώμα (2007, ανάθεση της Πειραματικής Σκηνής της ΕΛΣ, βασισμένη στο ομότιτλο διήγημα του Καμίλο Μπόιτο), Ο θάνατος του Άντονυ (2020, ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, βασισμένη στην ανάμνηση της τηλεοπτικής σειράς Κάντυ Κάντυ και τα γραπτά του Σλάβοϊ Ζίζεκ), το λαϊκίστικο ορατόριο Νέα Ελλάδα (The Making-Of) (2013, ανάθεση του Φεστιβάλ Δημητρίων και της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας AGORA / ΦΥΤΑ) και άλλα έργα, στην πλειοψηφία τους μουσικοθεατρικά.
Η όπερά του Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο (καλός) λύκος κυκλοφόρησε σε CD από την Ορχήστρα των Χρωμάτων και το λαϊκίστικο ορατόριό του Νέα Ελλάδα (The Making-Of) σε ψηφιακή έκδοση από το label ΦΥΤΙΝΗ.
Έργα του έχουν βραβευτεί στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τσεχία. Η μουσική του για την Αντιγόνη του Σοφοκλή σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη (Εθνικό Θέατρο, 2016) τιμήθηκε με Θεατρικό Βραβείο Κύπρου.
Η τριλογία πολιτικών οπερών σε παράφραση Yasou Aida! (Neuköllner Oper, ΜΜΘ και Φεστιβάλ Αθηνών, 2012, έπαινος «Κάρολος Κουν» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών), AirRossini ή Είμαστε το 1% (Neuköllner Oper, 2013/14) και Το λυκόφως των χρεών (Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ, 2017), που έγραψε σε συνεργασία με τους Αλέξανδρο Ευκλείδη και Δημήτρη Δημόπουλο, προκάλεσε ισχυρό ενδιαφέρον και αντιφατικές αντιδράσεις στον ελληνικό και ξένο Τύπο.
Διηύθυνε τις πρώτες σύγχρονες αναβιώσεις της σκηνικής μουσικής του Γιάννη Χρήστου για τον Προμηθέα δεσμώτη του Αισχύλου (1963) καθώς και των οπερετών του Θεόφραστου Σακελλαρίδη Η κόρη της καταιγίδος (1923) και Σατανερί (1930), τις εκδόσεις των οποίων επιμελήθηκε για το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής.
Ως αρθρογράφος, έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Highlights, ΕΦ, κοντέινερ, The Books’ Journal, τις διαδικτυακές εκδόσεις classicalmusic.gr, International Journal of Žižek Studies και Senses of Cinema, το Ελληνικό Φεστιβάλ, το Εθνικό Θέατρο κ.ά. Συνεργάζεται με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως εισαγωγικός ομιλητής από το 2011 μέχρι σήμερα. Από τον Νοέμβριο του 2020 συνεργάζεται με την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ως καλλιτεχνικός συνεργάτης δραματολογίας και εκδόσεων.
Από το 2013 ως το 2015 υπήρξε υπεύθυνος σπουδών του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.